Ööhh är du svensk!?

publicerat: 2011-09-09 @ 01:00:27

Dagen gick riktigt fort idag, vid 9tiden tittade solen fram och det blev en varm dag!

Började dagen med att åka till öppet hus på skolan som den yngsta tjejen ska börja på, hon lekte med hennes nya klasskompisar och jag pratade med en mamma, de är nyinflyttade här i North Salem så mitt i sa hennes dotter något till henne(dottern var en bit bort) och jag fortsättade prata men tänkte på samma gång
"det där lät ju lite som svenska..haha nu inbillar jag mig bra" men så svarde mamman sin dottre och banne mig det var ju svenska de pratade! :)

Jag sken upp och blev ju tvungen att fråga henne på svenska om dem var svensk eller om jag verkligen inbillade mig, men ju de kommer från Borås men har bott i USA i 9år nu.. Lite otippat att man ska möta någon så radom, att man hör någon inne i city förvånar mig inte, det är ju turister överallt där men här i "vår" skola!


Det var dagens upplevelse det! :)


Xoxo
Rebecka

Postat av: Mamma

Haha, ja ibland är världen liten. Hoppas du träffar henne igen, kan kanske få lite tips på saker att se eller göra i närheten. Hoppas ni får fint väder i helgen men var vaksam när ni åker till NYC. De varnar väldigt för risken med terrorhot, antagligen för att det är 10 år sedan.

Kram

2011-09-09 @ 13:33:22



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0