Meatballs

publicerat: 2011-09-13 @ 03:23:41

Har nog aldrig varit så glad över att få äta köttbullar som jag var igår(söndag), vi åkte ju till IKEA efter minnescermonin. Jag tar Aldrig annars kötbullar på IKEA men just igår var givet att jag skulle äta dem!


Här kommer lite bilder från vår dag



De delade ut flaggor gratis inför cermonin..





The flag




Barack Obama när han höll tal, som ni ser stod vi lite väl nära storbildsskärmen men gick inte så mycket att göra något åt när vi väl var där.. Hade vi gått till något annat ställe hade vi kanske hamnat jättelångt ifrån. Har ju en telezoom men det hjälper ju inte alltid ifall det är för mycket folk ivägen.




George W. Bush





Flaggan de vecklade ut under tiden som nationalsången sjöngs




Det var poliser exakt överallt!





Sedan var det ju dags för lite taxiåkande, första gången jag åkt gratis taxi och dessutom vattentaxi, två flugor i en smäll haha! :)




Svenskorna i gänget på vattentaxin





Hallåå IKEA o Sverige eller ja, nästan i alla fall




Köötbullar!










Hej då för denna gången!


Efter IKEA splittrade vi upp oss lite så jag o Stffie åkte upp till Times Square och ja nu vet ju vad vi gjorde där :)
Vi(jag o Steffie) gjorde även lite sightsing, gick upp för Wall st vilket var första gången för henne visade så hon fick ett kort på sig själv och den stoora flaggan, tror den var uppe i och med dett den var 9/11 för det var ju en söndag så börsen var ju inte öppen..

Sedan blev det som sagt Times Sqauare efter det blev det DSW och lite skoshopping sedan visade jag henne Flatironbuilding men efetr det var vi helt slut! Så vi åkte hem..




Köpte mig ett par Minnetonka



Det bästa med skorna, det är bäbbepäls i dem! :)
Har sett att det har en annan modell då det är päls på sidorna också, ska kolla in dem lite mer för har sett ett par likadana från UGG men tror att de är grymt mycket dyrare..


Kännde mig väldigt nöjd med dagen, hade jättekul men det var en lång dag gick ju upp kl. 04:30 och var inne i NYC kl. 07:00 så vi hade verkligen en heldag.

Postat av: Mamma

Ja, det är tur vi har farbror Ingvar och hans köttbullar.

Skorna ser så sköna ut. Googlade (hur klarade jag mig innan google fanns?)och de har massor av olika modeller, stövlar mm. Ska se om jag hittar några nästa gång vi kommer.

Kram

2011-09-14 @ 12:37:58



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0