Applepicking

publicerat: 2011-10-09 @ 17:35:25
Idag är det äppelplockning som står på schemat, ska gå på ett au pair möte med vår kontaktperson.

Applepicking är enormt populärt här i USA, alla åker och gör det för INGEN har egna äppelträd, fråga mig inte varför..? Hörde ett par mammor som pratade om att de skulle åka och plocka äpplen och en av dem hade en son som ville åka och plocka hallon, så verkar som att man åker och betalat för allt. Hemma är det ju jordgubbsplockning som är den stora grejen men annars försöker man ju ha sina egna buskar eller träd.


Får erkänna att jag varit väldigt effektiv här på morgonen!
Har hunnit med att skypa med mina föräldrar och min storasyster, extra kul att få prata med min syster, får gör om det snart igen :)
Men nu den senaste 1,5 timmen har jag bakat en äppelkaka, dammsugit rummet, statat en tvättmaskin och dammat badrummet, nu blir det att rasta hunden, har nog lite överskottsenergi eller något.


Xoxo
Rebecka






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0