NY eller NYC

publicerat: 2011-01-21 @ 13:21:28

Nar man kommer in pa min blogg star det "Mitt liv i New York" vill bara gora en forklaring kring detta..

Nar man sager New York tanker man ju pa alla skyskrapor, Empire state building, eller jag gor det i alla fall, men detta ar ju New York City - NYC. Och det ar inte dar jag bor, jag bor i New York -NY, sa jag bor i delstaten New York jag har 1.5h in med tag och da ar jag mitt inne pa Grand central station :)

Sa dar jag bor ar det valdigt lugnt och som ni sag i forra inlagget har vi endel djur har, och man maste ta bilen vart man an ska, det finns inga trottoarer sa det ar lite jobbigt! Det enda som man skulle kunna kalla for centrum ar en 4vagskornings och i denna finns banken, posten, kyrkan och Nursery school, ca 100m bort fran korsningen finns en brandstation men thats it!

Men som sagt det ar 1.5h timme in till NYC sedan ar det 20min med bil till ett stort och fint kopcentrum i Danbury var dar igar, fick kopt ett par jeans. Maste ha fler kofor och lite trojor men hittade inget i de amerikanska butikerna sa till min raddning kom sjalvklart H&M(de kan man alltid lita pa) dar hitta jag en fin kofta och nya underklader. Finns aven bio i Danbury, och tar man sig bara till NYC ar ju mojligheterna oandliga..

Ska ta mig in till NYC nasta helg, och bara kanna rytmen och som var guiden pa turen i NYC sist sa; bli en New Yorkbo vilket innebar att man gar fort aven om man inte har brottom, aker subway(tunnelbana) och en sak till som jag precis glomde bort haha!

Ska ta och se pa lite tv nu, sen blir det att sova.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0