Thunder ridge

publicerat: 2011-02-19 @ 23:28:27

Nar jag bestammde mig for att aka till USA var det mycket jag var saker pa att jag skulle fa se och uppleva men absolut inte skidakning sa var riktig glad nar nadine fragade mig om jag ville aka med henne och aka skidor.

Sa idag var det antligen dags! :)
Kl. 9:00 hamtade Nadine mig och sa bar det ivag, efter ca 20 minuter var vi framme sa det var inte overdrivet langt att aka.. Efter att vi fatt vara skidor och skidpass bar det antligen ivag mot liften och backarna, trodde vi.. Nar vi kom fram sa en av utav personalen att vi inte fick ha med oss vara ryggsackar, det ar reglerna har i USA sa det var bara att ta av sig skidorna igen och ga tillbaka till bilen sa Nadine hade med sin kamera for hon har en lite kompakt digitalkamera.. Sa bilder kommer men ni far vanta lite!

Sa tillslut efter var extra tur till bilen tog vi liften upp till toppen :)
Var ett tag sedan jag stod pa ett par skidor men det ar saa kul :) Och om man en gang kan aka skidor sa kan man det for alltid! 

Anlaggningen var inte den storsta men helt ok, vi holl oss nastan i samma backe hela tiden dels for att det inte var sa manga oppna och sedan var det valdigt isigt, men vi akte bland annat i en svart backe sedan varierade vi mellan en bla och en gron. Var lagom med folk sa vi behovde inte koa mer an max 5minuter men for det mesta kunde vi aka direkt fram :) 

Hade en riktig bra och rolig dag med Nadine idag :) 
Ar kul att hitta pa nagot sa att man kommer ut hur huset lite men detta var verkligen utpver det vanliga.

Har precis tagit en varm dusch, det var behovligt for mina fingrar var som isbitar och jag fros inom mig om ni forstar hur jag menar. Nu ska jag krypa ner i snagen och fortsatta lasa "Hundraaringen som klev ut ur fonstret och forsvann" den ar riktigt bra :)

Imorgon blir det NYC med min vardfamilj, vi ska ga pa Modern art museum :) 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0