Sverige vs. US nr3

publicerat: 2011-02-08 @ 08:04:00
Att prova klader

Hemma nar vi ar i olika butiker, spelar ingen roll om det ar nagon dyrare eller nagon billigare sa nar man val hittat nagot man ska prova gar man till provrummen och gar in i forsta basta och gor det man ska. Det star ofta skyltar att man ska saga till att man gar och provar men kan aldrig komma ihag att jag gjort det och kan heller inte komma ihag att expiditen sagt till mig eller nagon av mina vanner for att vi inte sagt till.


Har i USA ar det tavrtom!
For det forsta kan du inte komma in i provrummen utan att saga till nagon ev personalen for provrummen ar lasta.. Sa om du vill prova nagot sager du till, de tar dina klader foljer dig till provrummet, laser upp och hanger in kladerna at dig och ger dig ett stort leende ofta sager det nagot vanligt till dig.
Om de inte har provrummen last maste man anda vanta till en av expiditerna kommer och hjalper dig. De butiker som inte har provrummen lasta har en eller fler personer som hela tiden star och hjalper kunderna.

En till skillnad emot hemma ar de nummer som man far ex. pa H&M som visar hur manga kldera man provar ar det jattenoga med att anvanda har i alla butiker! Och har anvdenr dem det mer riktigt.. Hemma tar vi lappen och tar den med in provrummet, medan de har hanger din lapp pa utsidan utav dorren. Kan tanka mig att om du vill ex. prova en storlek midre/storre far du sakert en ny lapp for att nummret ska stamma med antalet klader.

Hoppas det inte later for krangligt! :)

Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Påminner om när vi var i London. Då fanns det personal vid provrummen som hade stenkoll. När ni provade och jag skulle gå dit för att se hur det passade fick jag inte komma dit utan ni var tvungna att öppna provdörren och visa på håll. Kommer du ihåg?

2011-02-08 @ 08:27:56



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0