MoMA

publicerat: 2011-02-20 @ 22:08:39
Imorgon ar det min vardmammas fodelsedag sa vi firade henne lite idaggenom att aka till the museum of modern art(MoMA) for det var hennes onskan.

Sa imorse vid 10 bar det ivag, vi tog bilen till the city, och inte taget vilket var skont och lite roligare for vi akte inte helt samma vag som taget sa fick se lite andra stallen, och precis innan vi kom fram till Manhattan akte vi ut med Hudson river :)

Var mitt forsta besok pa ett museum har i USA men ocksa mitt forsta besok pa ett konstmuseum sa var lite extra roligt. Var val som jag forvantat mig, massa tavlor com man gick och tittade pa vissa stod och kolla pa en och samma tavla i sakert 5-10min men de hade nog mer kunskap inom amnet an vad jag har..
Men var kul att ha varit dar :) Nu har jag sett manga utav Piscassos tavlor, Van Goghs och manga manga fler!



Woman with a guitar by Pablio Picasso



Fler tavlor utav Picasso


Kommer inte ihag konstnarens namn men tyckte den var fin, sa var mest darfor jag tog kort pa den..



Flag by Jasper Johns
"On night I dreamed that I painted a large American flag" Johns said
Och dagen darpa gjorde han detta...



Golden Marilyn Monroe


Detta ar vad jag gjort idag, ska troligtvis till kopcentrat i Danbury lite senare med Nadine, det ar vad jag har for planer.


Xoxo
Rebecka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0