1 manad

publicerat: 2011-02-15 @ 00:58:09
Ja, idag ar det exakt 1manad sedan jag flyttade in hos min vardfamilj, har varit i USA totalt i 1manad och 4dagar..

Hittills trivs jag jattebra har min vardfamilj ar toppen och jag trivs verkligen med dem! Barne ar jattegullliga och sota och jag kommer bra overens med dem, sjalvklart ingar det lite argumentationer om laxlasning men det hot val till.. haha!

Och nej det har inte varit en dans pa rosor hela manaden!
Var jobbigt det forsta och jag visste inte riktigt vad jag gett mig in pa och ringde hem och var inte alls glad..
Men tror att mycket berodde pa att min vardmamma akte till Spanien for jobb bara 3dagar efter att jag kom hit sa min riktig forsta vecka som jag jobbade var det bara jag barnen och pappan hemma och kan saga att det var riktigt mycket information som ska in i hjarnan, tider for att hamta barnen, aktiviteter.. Men som sagt nu kanns det mycket battre och jag har inge hemlangtan alls.

Har har ni en vanlig dag oss mig

07:15
Jag vaknar och gor mig iordning, baddar sangen mm..
Ater frukost efter det och kollar min mail med mera

08:30
Jag borjar jobba!
Borjar med att badda barnens sangar, starta en tvattmaskin.

09:00
Lek i massor! Det ar allt fran kurragomma till arts and craft(pyssel)

10:00
Mellanmal och mera lek

11:30
Hamtar upp den mellersta tjejen fran hennes skola, men bara 3dagar i veckan..
Aker hem direkt och ater lunch, om det ar mandag ar det en snabb lunch som galler och ombyte till balettklader for vi maste lamna huset kl. 12:12 for att hinna till baletten.

14:00
Mellanmal

15:00
Hamtar upp den aldsta tjejen fran skolbussen
Nar vi kommer hem ar det lasning som star forst pa schemat men det innebar ocksa ca 5min argumentation om vad for bok som ska lasa, hur lange och allt sadant..

Vanliga dagar nar det inte ar nagra aktiviteter pa eftermiddagen ar det bara lek som star pa schemat tills jag slutar(18:00) annars aker jag och lmanar de pa olika aktiviteter.

Tycker det gar bra men kan ju saga att jag lart mig att planera mer, for det gar inte att saga till barne ga och ta pa er kladerna nu for det arr nastan alltid nagot pa vagen till garderoben som "hindrar" dem... Och de kanner inte alltid den dar tidspressen som jag gor, maste vara valdigt skont!


Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Tiden går fort när man har skoj. Även om det säkert kommer att komma dagar när det känns långsamt kommer du säkert i efterhand att säga; jisses, vad det året i USA gick fort. Om man går efter ditt schema så kommer du nog att ha lekt färdigt iallafall.

2011-02-15 @ 20:00:42



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0