Sverige vs USA nr 7

publicerat: 2011-04-26 @ 13:22:38
Darling, honey

Något som är en skillnad emot hemma är förutom att man en hel del blir kallad miss. är att man också kan bli kallad honey, darling eller liknande ord utav ganska olika människor som jag knappt träffat o absolut inte känner.

Jag var ex. på banken igår och satte in min lön och då avslutar man aalltid med önska varandra en bra dag(görs vart man än är) men då sa hon "there you go, have a nice day honey" samma var när jag i heken handlade lite mat så frågade jag en expidit något, om hon kunde hjälpa mig med något, och fick till svar "Yes of course darling"

Det känns lite annorlunda för mig eftersom vi i Sverige inte direkt slänger oss med dessa ord hur som helst..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0