Sverige vs USA nr 6

publicerat: 2011-04-10 @ 08:33:00
STOP ahead


Här i USA gillar de verkligen att ha STOP-plikt!
Känns som att det har det i varje kosrning iprincip, men det som är det roliga är att trots att de har denna skyldighet är det inte många so följer det.. 

Hemma när det är man ser en STOPskylt stannar man och står still i ett par sekunder och sedan kör man, under förutsättning att det är fritt.. Här är det mer flygande stop som gäller, eller det är vad de flesta gör. Man saktar ner farten lite och kollar så det inte kommer någon och så kör man direkt. 

Kanske är lite så för att det har det så mycket att de blir trötta på det jag vet inte men det dåliga är att jag själv kommit in det lite.. Men försöker verkligen tänka på att verkligen stanna och stå still, inte för att jag vill komma ifrån hur man ska göra men de kör ganska fort här trots att vägarna är relativt smala och jag vill helst inte bli påkörd!

Men huvudpoängen är USA + STOPplikt = Sant! :)



Xoxo
Rebecka



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0