No job anymore!

publicerat: 2010-09-21 @ 13:34:38
Ja, jag tror inte direkt att någon kan ha missat att det var val i söndag.
Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt hur jag känner, självklart känns det bra att vi(Alliansen) blev omvalda och vann över de Rödgröna. Det svenska folket måste tycket att vi gjort ett bra jobb de senaste 4 år trots de finanskris som varit, tycker att vår regeringen skötte den finansiella krisen på ett mycket bra sätt! Men på samma gång som det känns bra är man lite "orolig" det blev ju ett historiskt val på olika sätt.. Dels blev en boreglig regering omvald för första gången men det som de flesta tänker på är nog att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen, de fick hela 5,7% och i och med att Alliansnen fick 172 mandat, de Rödgröna 157 och SD 20 kommer de att få en vågmästaroll. Om vi(Alliansen) "bara" fått 3 madat fler att vi haft egen majoritet och då hade inte Sd fått någon vågmästaroll Men Men..

Som det ser ut nu kommer det bli en minoritetsregering, en borgelig sådan med stöd från Mp, om nu de går med på detta.. Vad jag har hört har de hela tiden sagt balnkt Nej! Känns som om detta är det rörigaste valet och inte bara på riksnivå. Även här hemma är det lite rörigt i del flesta kommunerna och man vet inte hur det kommer bli.

I och med att valet nu är över har jag nu ett jobb mindre, jag har ju jobbat för Folkpartiet i valrörelsen, men nu är det sut på det roliga.. Igår var jag och hälsade på dem på jobbet och belv avtackad, vi åt tårta, pratade om hur jag tycket att det varit och lite vad som händer nu.


Jag fick 2 böcker utav mina gamla kollegor, båda två handlar om Kuba. Ska börja läsa en utav dem redan till helgen tänkte jag. Först måste jag ta och läsa ut Paganinkontraktet av Kepler, lär nog ta ett par dagar för just nu känns den lite seg.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0