Kamera

publicerat: 2010-09-20 @ 20:03:56

Jag går och funderar lite på att köpa mig en ny kamera, har ju ingen egen och tror inte att mamma o pappa vill vara utan sin i ett helt år när jag åker bort.

Känns som en helt nu värld har öppnat sig, är så mycket man ska tänka på; megapixlar, zoom, minneskort, ISO för att bara nämna några saker.. Kanske bör nämna att jag inte vet så mycket mer än hur man startar en kamera, tar kort och zoomar, vad mer behöver man veta egentligen haha!  Men nu har jag tänkt att slå på stort och köpa mig en systemkamera, ska det va så ska det!

Denna lills skönthet har jag spanat in mig på. Med ett bra objektiv och väska till hamnar jag nog på den lilla nätta summan 7500kr  Det är mycket pengar men samtidgt känner jag att om jag ska köpa en kamera vill jag köpa mig en riktigt bra och så ska jag verligen ta mig tid att läsa igenom manualen(lär nog bli 1:a gången) och verkligen försöka lära mig det jag kan.

Postat av: Christine

Jag har också funderat på att köpa en systemkamera men min pappa har en sån och han sa att det blir inte alls att man tar med den på samma sätt som en liten kompakt. :)

2010-09-28 @ 10:33:46
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0