Tradition

publicerat: 2010-12-23 @ 19:06:54
Nu är bakningen avklarad, blev mycket lyckat om jag får säga det själv.

Ska snart ta och koka upp lite glögg och sedan är det dags för en av mina jultraditioner, uppesittarkvällen(Bingolotto), av någon konstig anledning  har jag alltid sett på detta och jag tycker verkligen om det :) Som vanligt har jag 2lotter och självklart med vinst på ;) haha!
Kanske ska tillägga att denna dag är den enda på året som jag spelar Bingolotto. 

Är inte direkt den personen som alltid håller på traditioner men denna håller jag ännu vid liv!


Här är lite kort på det jag bakade förut.
Enklare än såhär kan det inte bli att baka, det enda du behöver är

Mandelmassa
Choklad - Mörk eller ljus väljer du själv
Vit choklad
Nöt till dekoration

1. rulla mandelmassa till raltivit små bollar
2. Smält den mörka(eller ljusa) chokladen i ett vattenbad ch låt svalna lite
3. Lägg i en boll i taget i den smälta chokladen och sedan på ett bakplåtspapper
4. Smält den vita chokladen och hacka nötterna
5. Lägg på nötterna så som du vill ha dem och/eller spritsa på den vita chokladen
6. Låt allt stelna ett par timmar i kylen



Visst blev dem snygga, eller?

Postat av: Stella.

sv, tack så mycket! :D

2010-12-23 @ 19:45:40
URL: http://stellaea.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Sv: Hehe okej! Det är ganska trevligt.

För mig blev det ingen vinst, men både jag och min sambo var 1 nummer ifrån på en resa till mexiko och en resa till thailand! Men det blev ingenting idag:/

fick du någon vinst?:)



Godjul!;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0