Träning vecka 1

publicerat: 2011-05-07 @ 02:04:23
Har nästan följt den planering som jag gjorde förra veckan angående min träning, bytte lite på dagarna och det var inte alltid som morgonpromenaderna blev så långa som det var tänkt men jag tog mig upp halv 6 på morgonen hela 4 gånger, är ganska nöjd ändå :)


Nedan ser ni planeringen som jag gjorde och har skrivit med fetstil det som genomfördes.
Vet att söndag inte varit ännu men vågar mig på att skriva ut min träning ändå för känner mig redan peppad och längtar tills jag får åka till gymmet igen :)

Måndag
Morgonpromenad 6km
Styrka

Morgonpromenad 4km
Styrka - Rygg o mage

Tisdag
Morgonpromenad 6km
Styrka
Joggning 3km

Morgonpromenad 6km
Sprang 2km, försökte göra det på under 10 min men misslyckades med 4meter!

Onsdag
Aktiv vila = Morgonpromenad 6km

Vilade, helt och hållet

Torsdag
Styrka

Morgonpromenad 5km
Styrka - biceps och mage
Sprang 1,6km

Fredag
Morgonpromenad 6km
Styrka

Styrka - triceps och axlar


Lördag
Vila

Vilade

Söndag
Morgonpromenad 4km
Styrka

Morgonpromenad 4km
Styrka - bröst och ben


Maten har gått ganska bra denna veckan måste göra mer matlador inför nästa vecka och verkligen äta när jag ska och så mycket som jag ska. Något som dock gått väldigt bra är det där med sötsaker, har inte ätit en enda smula utav vare sig godis eller kakor! Och nej jag saknar det inet alls.

Så förutom maten måste jag bli bättre på att köra mer riktiga konditionspass, styrkan har gått förvånansvärt bra och jag har pressat mig till att prova tyngre vikter i nästan alla övningar. Nog för att jag gått moronpromenader men måste komma igång och verkligen konditionsträna så vi verkligen får fart på förbränningen..


Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Jisses så motiverad du är, jätteduktigt. Tänk bara på att musklerna behöver vila för att kunna växa. Mat och vila är lika viktigt som träning. Har för mig att dina skor är relativt nya så värken i benhinnorna beror nog mer på att du går lite fort fram+kanske springer/powerwalking på asfalt? Kroppen måste hinna vänja sig. Bästa sättet att öka förbränningen är att ha muskler, de kräver energi dygnet runt. Konditionsträning ökar förbränningen 2-4 timmar efter träning.

Kram

2011-05-07 @ 12:52:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0