Peace and communion

publicerat: 2011-05-15 @ 05:41:04

Sitter i min säng nu och kommer somna direkt jag lägger huvudet på kudden så trött är jag just nu!
Är totalt slut!

Igår hade vi barnkalas för ett utav mina värdbarn, var i badhuset där de sina simlektioner så jag var med de yngsta i vattnet och höll koll på dem, men jag var inte den enda vuxna som badade utan det var två till plus vakterna.. Kalaset började med att vi badade i cirka 40min sedan var det en snabb dusch som gällde sedan var det pizza, lite hopp o studs i ett luftslott och sist men inte minst tårta :)

Hela kalaset hade ett peace som tema :)


Goddiebags :)



Trots att vi kom i sän lite sent igår var det upp tidigt idag för idag var det en viktig dag för ett utav mina värdbarn, detta för att det var hennes första comunion. The first holy communion är något som är väldigt viktigt och stort inom den katoliska tron, vad det i korta drag innebär är att de för första gången får ta emot kristi kropp och blod(nattvard) och de(barnen) har för att få ta sin första communion gått i troskola i två år á 1gång i veckan. Detta kommer de att forsätta med tills dem är runt 13-14år då de blir konfirmerade.

Det var riktigt roligt att få vara med om detta då var helt nytt för mig. Alla barnen var så söta och fina, alla tjejer hade vita kläningar, uppsatt hår med fina tiaror i och som pricken över i:et hade dem äevn en liten slöja. Alla killar hade självklart kostym på sig.

Som ni kanske vet kommer jag inte att lägga ut bilder på hur barnen såg ut men bjuder på två bilder..




 


Såpbubblor.. :)

Postat av: Syster Erica

Vad gulligt, hon älskar verkligen det märket =)

2011-05-16 @ 20:45:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0