Ambulansfärd

publicerat: 2011-07-02 @ 23:10:54
Ja, idag blev det en lite annorlunda dag idag kan man lugnt säga!

Började dagen med att jobba som vanligt men cirka 30min efter att jag börjat small det till i min rygg och jag föll ner på knäna och fattade först inte vad som hände så försökte ställa mig upp igen men föll lika snabbt tillbaka igen! Den yngsta som var med mig trodde jag skojade med henne men när hon såg mina tårar komma försrod hon att jag inte skojade!

I och med att jag inte kunde röra mig fick jag ropa på de andra tjejerna och be dem hämta telefonen så jag kunde ringa min värdmamma för självklart var det bara jag o barnen hemma..

När hon kom hem o såg mig ringde hon direkt till en doktor och efter cirka ytterliggare 30min var det dags att börja lite smått att gå ner för jag var ju självklart på ovanvåningen, tajming eller vad?!
Men det tog mig cirka 5min att gå 1meter och då höll jag nästan på att svimma under tiden så hon fick helt enkelt ringa 911
Så efter 5min kom den först bilen(här var det bane mig snabba ryck jämfört med Sverige) dock var detta en polisbil så han(polisofficern) kunde inte göra något men efter cirka ytterligare 3min kom ambulansen och en  brandbil så de fick över mig på en bår och fick bära mig ner för trappan sedan blev det ambulansfärd till sjukhuset... 

Totalt hade vi 4bilar hemma hos oss, 1polisbil, 1brandbil och 2 ambulanser bara för att jag skulle komma ner för trappan men kan säga att har aldrig haft en sådan smärta som jag hade då, minsta lilla jag rörde mig högg det till i ryggen som om någon stack 1000knivar i den eller något liknande, inte för att jag vet exakt hur det känns men ändå... 

Fick 2 olika mediciner på sjukhuset och måste boka en tid hos en kiropraktor för på sjukhuste kollade de bara så inget var brutet eller om det blivit någon fraktur eller liknande men känns skönt att ha fått smärtstillande :) Känns också skönt att veta att man har en försäkring för vill inte veta vad det skulle kostat för mitt lilla sjukhusbesök. 

Så ja, såhär spenderade jag min lördag.. 
Men får säga att min värdfamilj är underbara, barnen försökte hjälpa mig så gott de kunde när de förstod hur ont jag hade och erbjöd mig kuddar massage och allt möjligt. Min värdmamma åkte med mig till sjukhuset och när vi äntligen kom hem gjorde hon soppa åt mig och erbjuder mig allt möjligt.. :) 
 

Hoppas er lördag inte var lika illa som min..


Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Ja, en del ser då till att få uppmärksamhet!! :)

Nej, skämt åsido, tycker verkligen jättesynd om dig. Vet hur ont det kan göra, så det kändes säkert som knivhugg.

Bra att barnen ändå inte blev rädda o att värdmamman inte var på jobbet.

Kiropraktorn får nog loss låsningen o då känns det bättre.

Ta det bara försiktigt sedan för det kan lätt komma tillbaka. Kram

2011-07-03 @ 01:07:40



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0