I'm in love!

publicerat: 2011-01-30 @ 04:41:12
Ja, det ar sant, jag helt klart foralskad, i New York City!

Hade jattekul idag med Nadine och tyckte vi han med endel trots att vi bara var inne ett par timmar..
Jag akte upp i Empire state building(Nadine ar hojdradd sa gjorde det sjalv) utsikten var enorm maste trots att det var lite moln och borjade snoa lite. Nagot som jag klart kommer gora om ett par ganger! :)
Jag kopte ju biljett sa jag var bade pa 86:e vaningen och 102:a nar jag vantade pa hissen ner fran 102:a fragde han som jobbade dar var jag kom ifran och sa, a visade det sig att han hade slaktingar i Malmo :) Han fragade ocksa vad mitt efternamn var, lite konstigt tyckte jag men han undrarde for han hade hort att nastan alla i Sverige har efternamn som slutar pa son ex. Andersson.. Sa jag forklarade att att min pappa har det men jag har min mammas efternamn.

Sen nar jag motte upp Nadine igen efter min tur i ESB kollade vi pa I Love NY t-shirts, ett maste att ha en sadan!
Men trots att vissa hade lappar pa sig sa att man visst det det var de akta kunde man se att trycket var daligt och att det kommer slappa i tvatten, da spelar det ju ingen roll om de ar billiga.. Sa den jag kopte kostade $10(for 1 t-shirt) men trycket var bra och den var stretch och lite figursydd :) Pa utsidan av affaren lat det bra for dar stod det 3 t-shirt for $5 men det gallde ju bara barnstorlekar..

Efter var lilla shopping tog vi tunnelbanan till Brooklyn bridge och gick over den och gick till Brookling hights sa vi kunde se New Yorks skyline, sa fint!

Efter detta tog vid tunnelbanan tillbaka till Grand Central och av alla stallen sa motte jag en kompis dar som jag traffade pa au pairskolan :) Varlden ar liten haha.. Vi pratade lite sedan kopte vi var sin varm choklad och satte oss pa taget och halvsov hela vagen hem.

Kommer lagga ut all bilder imorgon, men just nu ar jag trott och vill bara sova. Imorgon pa formiddagen ska jag och nagra tjejer till ett kopcentrum ca 30min bort, ska bli kul.
Men bilder kommer imorgon.

Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Kul att det gick bra. Människor verkar våga prata och fråga men amerikaner brukar ju beskrivas som öppna. Var lite orolig för ficktjuvar och så. Har läst att det är inte värre där än på andra ställen men man får inte vara naiv stod det. Kul att det gav mersmak, nu förstår du prinsessan Madeleine då.

2011-01-30 @ 07:59:36



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0