Mix - Nix

publicerat: 2011-12-20 @ 03:35:22

Jag och en av tjejerna försökte oss på att baka pepparkakor idag men det slutade med att vi slängde degen..

Hade köpte en cookiemix, vilket är väldigt vanligt här och det finns till det mesta, brownies med mera och det brukar funka bra, så jag använder det rätt som det är men motvilligt, anser inte att det är att baka! Men men..

Så hade köpte en sådan mix för pepparkakor, tänkte att det kan ju vara smidigt och bra, ha!
Mixade ihop "allt" - pulvret, ägg, vatten och smör och då var degen väldigt klibbig så ställde in den i kylen i cirka 45minuter, men detta hjälpte inte ett smack. Så vi la in den i frysen, där låg den i cirka 2-3timmar, tror ni det hjälpte, nej just det! Den var fortfarande klibbig bara man tog i den, det var inte ens någon idé att försöka kavla ut den.

En konstig var att degen smakade enormt illa(enligt mig) absolut inte som pepparkaksdeg ska, men lilltjejen gillade den och sa att jag var bäst på att göra pepparkaksdeg :) Degen smakade nästintill lite beskt, vet inte vad den smakade men något starkt och något som inte var gott.


Xoxo
Rebecka

Postat av: sɑɴɴɑs ʀυм

Sv; det är ett brittiskt lågprismärke som man beställer via internet. Produkterna är okej, men inte speciellt bra, och innehåller säkert mkt skit. Men ah, när plånboken tryter så!



Hur länge ska du vara kvar i USA? (:

2011-12-21 @ 08:11:21
URL: http://sannasrum.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0