RepF

publicerat: 2012-02-23 @ 10:10:35
9 av 10 uppdateringar på Facebook nu på morgonen var grattishälsningar till Viktoria och Daniel och hur glada alla var över att Sverige fått en ny prinsessa.

Jag är inte lika glad som de flesta av mina kompisar, tycker det är jättekul för Viktoria och Daniel personligen men inte för Sverige då jag inte anser att vi skall ha monarki, just det jag är republikan. Så dagen till ära blev jag medlem i RepF, Republikanska Föreningen, något som jag tänkt göra länge men som bara inte blivit av..

Skall tilläga att det är systemet i sig att tronen skall gå i arv som jag motsätter mig, det finns ingen demokrati alls i detta system som jag anser borde tas bort och ersättas med något demokratiskt.


Detta är nog första gången som jag skriver lite om mina politiska åsikter här på bloggen, utan att säga för mycket kan jag berätta att jag är med i ett politiskt parti, just nu är jag inte direkt engagerad men har varit innan jag åkte till USA satt jag som ordförande för vårt ungdomsförbund på lokal nivå.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0