Apples and pumpkins

publicerat: 2011-10-10 @ 05:19:09
Idag var det ju LCC möte och vi möttes på gård där man kan plocka äpplen för den lilla netta summan 25dollar/påse, som ni förstår blev det inga äpplen plockade för min del..

På mötet fick jag reda på varför det är så populärt med applepicking, de flesta som kommer för att plocka äpplen är stadsråttor så de bor i lägenhet.. Då kan jag verkligen förstå att de tycker det är kul att få komma upp hit till landet och plocka lite äpplen.

Men alla som bor häromkring, varför har inte de sina egna äppleträd? Jo, det är alldels för mycket jobb, du måste ju beskära träden eller se till att någon annan gör det, du måste plcoak in och försöka ta vara på alla äpplen om du åker och plockar tar du ju bara så många du vill ha. Om du har dina egna äppleträd kommer du få in en massa mer rådjur och andra djur i trädgården och det vill man ju inte men den största anledningen är att det helt enkelt är för mycket jobb med egna äppleträd eller vad för fruktträd den nu kan vara.


Jag och Emma hade det trevligt på gården i alla fall, vi gick runt och kollade lite och togg oss var sitt äpple, var ju tvungen att smaka på dem och jo, dem var väldigt goda!

Efter vår applepicking åkte vi till mount Kisco för lite promenerande :)
Vi provade också en annan froxen yoghurtstore och nu fick vi reda på varför ingen går dit.. haha :)




Om man är lite lat kan man köpa äpplen som redan är plockade..







Man kan plocka pumpor också :)




Älskar att det finns trottoarer i Mount Kisco



Gatan där Starbucks ligger :)

Postat av: Mamma

Å, vad fint det ser ut. Istället för att du snart kommer hem kanske jag och Jörgen skulle flytta till dig?:)

2011-10-10 @ 07:36:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0