Boston

publicerat: 2011-11-11 @ 05:04:32


Jag och John Harvard






Biblioteket
Detta byggdes pga av att en student omkom i Titanic.
Men det fanns tre krav för att Harrys(han som kom) mamma skulle skänka pengar
1. För får sin examen måste man avläga ett simprov, hon trodde om Harrys bara varit simkunnig hade han överlevt.. Detta har man dock tagit bort  nu men det var inte allt för många år sedan.

2. Man ska servera Harrys favorit desert varje dag - glass och detta gör man än idag.

3. Kommer ej ihåg helt men det hade att göra med platsen och hur byggnaden skulle se ut.




Vi såg puben Cheers, har inte sett denna tv-serie men den kanske är bra vem vet?




Boston från en skywalk.
Fenway park där Red Sox spelar




Jag på the freedomtrail




The freedom trail





Avslutar med en bild på sjön hemma i North Salem som jag tog på morgonen innan
jag åkte iväg hade gärna stnnat tills solen gått upp lite mer men hade inte tid till det..
Tror inte tåget väntat på mig direkt.



Postat av: Mamma

Verkar som ni har en härlig höst så man kan ha tunnare kläder. Här är råkallt och det är vinterjacka o handskar som gäller.

Bilden på sjön var jättevacker, skulle bli fin uppförstorad.

Ha det,

2011-11-11 @ 09:30:45



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0