Vodka men ingen medicin

publicerat: 2011-05-19 @ 23:40:30
Gick riktigt bra hos doktorn idag, behövde inte betala en enda penny! :)
Dock sa han att det inte är halsfluss, ingen infektion eller något sådant.. han sa att det kan vara allergi eller något virus men att det troligtvis kommer gå över inom ett par dagar.

Så han gav mig några namn på receptfria mediciner som jag kan köpa, så åkte iväg till CVS och plockade på mig två mediciner och skulle betala. Allt gick bra tills att kasörskan frågade efter mitt körkort, jag visade henne mitt svenska körkort plus mitt internationella. Då sa hon att de gäller inte för det står ingen stans var mitt födelsedatum är..!

Blev redan där arg för jag förklarade för henne att vi skriver år,månad, dag och inte månad,dag,år som de gör här så visade henne var mitt födelsedatum står. Men icke! Hon sa att jag måste ha amerikanskt körkort eller pass för att kunna få köpa. Jag ville ju bara få köpa lite hostmedicin! Det värsta var att hon var så jävla spydig och otrevlig!

Arg och irreiterad gick jag vidare till en spritbutik, här i USA kan man köpa lite öl och så i vanliga mattaffärer men annars få man gå till Wine & liqour stores.
Fick jättebra hjälp utav killen för de hade inte det jag skulle ha.. Sedan när jag skulle betala frågade han efter mitt leg och här var det inga problem, han behövde inte ens se på mitt internationella körkort :) kan säga att jag var mycket gladare när jag gick ut emot vad jag var när jag gick in.. Så nu sitter jag här med en vodkaflaska men ingen hostmedicin haha :)

Nä men vodkan är för på lördag då vi ska på båtturen, ska såå kul! :)



Xoxo
Rebecka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0