The Niagrafalls

publicerat: 2011-05-30 @ 23:55:40
I lördags klockan 5am bar det äntligen av, jag och Nadine åkte till Niagarafallen! :)

Vi tog tåget in till GC och sedan tunnelbanan till Chinatown där bussen avgick ifrån.
Vi hittade gatan där bussen skulle hämta upp oss det var också där vi skulle möta vår guied för att bli avprickade, kan väl säga att det var ett mindre kaos där.. Massa guider(alla kineser men de pratade självklart engelska) men paraplyer i olika färger och lappar om vilken buss de hade hand om och vi försökte hitta vår guied men det var inte det lättaste.. Fick hela tiden olika svar och tillsut hittade vi henne men då var det ändå fel för det var samma bussnummer men inte samma destination..

Men efter lite om och men hittade vi rätt guied och vi kom ombord på bussen :)
Tror vi båda tänkte att nu kommer allt bli bra inget mer strul men..

När vi bokade resan stod det att vi skulle stanna på ett glasmuseum och vad vi förstod det som ingick allt, vi kunde inte läsa någonstans att det inte gjorde det men cirka halvvägs in på resan säger guiden att det enda som är inkluderat är bussresan och 1natt på hotelle så totalt skulle vi vara tvugna att betala ytterligare 52dollar/person för glasmuset, båttur i Niagarafallen, film om Niagarafallen samt serviceavgifter..
Vi båda två blev förvånade och arga för vi visste inget om detta innan, så vi sa till guiden att vi bara vill betala för båtturen och serviceavgifterna, vilket hon gick med på men hon försökte övertala oss att ta det andra också men vi sa blankt nej. Kan säga att det märktes att hon inte gillade vad vi gjorde för efter det var hon inte lika trevlig mot oss... Men men!

Så när de andra gick in på glasmuset kollade vi lite i deras souvinerbutik, jag köpte ett armband som ni kan se på bilderna nedan. Sedan satt vi ute i solen och bara slappade.


Senare på kvällen(7tiden) stannde vi för att äta middag även denna gång valde vi att inte delta men vi hade våra skäl för det såg inte för trevligt ut och de hade mest kinamat och vi lånade deras toalett och fy fasen va snuskig den var, så efter det besöket var vi inte sugna på att äta där.. Vi hade med oss lite mat som vi åt isätllet.
 
Sedan när vi tog utanför restaurangen och väntade på de andra var dte endel fiskmåsar som flög runt och jag tänkte "bara dem inte skiter på oss" och 5min senare kännde jag något i mitt hår och det var ingen regndroppe..
Nästan skrek till Nadine o frågade vad jag hade i mitt hår och fick ett gapskratt till svar så visste direkt vad det var, vi båda föll nästan till marken av skratt och jag fick några servetter av henne för att tabort det :)
Kan säga att vi skrattade mycket tack var det den kvällen :) Även Nadine sa att hon tänkt tanken att de kanske kommer skita på oss.. haha


Efter middagen och fågelskiten var det bara cirka 30 min kvar tills vi äntligen var framme och shit vadfint det var och så fräckt att ha sett! :) Så vi såg det amerikanska fallet i kvällsljus och sedan åkte vi till hotellet och jag fick ta min efterlängtade dusch.

Vi kom  inte i säng förens närmare midnatt men vi sov riktigt gott men klockan 6 på söndagen ringde klockan och det var dags att gå upp igen.. När vi kommit fram till Niagarafallen igen gick vi runt och tittade lite, tog massa kort och sedan åkte vi båtturen - Maid of the mist, det var riktigt fräckt så nu har jag både sett och fått vatten på mig från det amerikanska och kanadensiska fallet men såg inte så mycket utav det kanadensika men ändå...



Armbandet jag köpte, är mer glittrigt men tog det med min Ipod..



Såg denna och skylten som är under i affären vi kollade i.. :)






Efter cirka 10timmar i en buss plus att man fått fågelskit i huvudet var man inte allt för fräsch när vi kom fram






Kanada!



Såhär glad var jag över att snart få Niagarafllen i dagsljus.. haha









Såå fint!









Fallet från the Maid of the mist




Det kanadensiska fallet



Intill det amerikanska fallet






Rainbow bridge







Kan säga som så att Niagarafallen i sig är otroligt vackra och rekommenderar ni som kan att åka dit men bussbolaget vi hade var inte det bästa och rekommenderar dem verkligen inte!

Postat av: Elin

Shiiiit vilka underbara bilder. Kvällsbilderna på fallen var ju helt klart mäktigast=)

2011-05-31 @ 00:25:37
URL: http://m8nsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0