Stolt

publicerat: 2011-03-02 @ 01:15:40

I sondags gjorde min pappa nagot som gor min valdigt stolt over honom, han visade att bara man har viljan och kanner gladje till nagot kan man genomfora det aven om det kanns jobbigt.. I sondags var det den 10:e gangen som han genomforde hela 90km pa skidor mellan Salen och Mora, han akte Vasaloppet!


Det han gjorde ett jattebra jobb for det ar inte det lattaste att aka sa langt, for er som inte provat landskidor annau, gor det. Lovar, det ar inte lika latt som man kan tro!

I och med att det var 10:e gange som pappa genomforde Vasaloppet, eller Oppet spar som man kanske ska saga, det riktiga Vasaloppet gar ju nu pa sondag. Men i alla fall.. Eftersom han varit sa duktig och gjort detta 10 ganger fick han en medalj tilldelad sig som ett bevis pa att han akt i fadernas spar och for framtidens segrar :)








Xoxo
Rebecka

Postat av: Pappa

Jag tycker detta var mycket snällt skrivit och med stor omtänksamhet om din far. Jag blev rörd när jag läste detta måste jag säga. Min senare tanke blev den att det gick fortare för dig att flyga till USA, än det tog för mig att åka skidor till Mora. För flyget till USA tar ju bara 6 timmar och på den tiden gick jag inte Öppet spår som är 9 mil.



Kram på dig och tack för en intressant blogg som jag följer.

2011-03-02 @ 19:54:45



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0