Halleljua!

publicerat: 2011-03-28 @ 05:01:12
Var till en baptistisk kyrka med Nadine idag och det en upplevelse vill jag lova!

Till att börja med var cirka 95% av besökarna/medlemmarna mörhyade så vi känndes oss lite udda om man kan uttrycka det så sedan var alla väldigt uppklädda, alla män hade kostym och även barnen hade skjorta och/eller kläningar ett par av de äldre damerna hade små fina hattar :)

Anledningen till att vi åkte dit var för att ett par av våra kompisar sa att de har gospel där så som man sett i filmer, de sjuger och säger halleljua och japp så var det här! Det var inte riktigt så mycket som jag trodde men ändå.
När kören sjöng ställde sig vissa upp och började klappa takten och sjöng med för fulla muggar och kan säga att ALLA sjöng med i sångerna!

En till sak som var lite roligt var att jag o Nadine fick fylla i en lapp med våra namn i och med att det var vårt första besök där, sedan under cirka hälften av gudthänsten bad dem alla som var där för sörsta gången att ställa sig upp så att alla skulle kunna känna igen oss.. Sedan kom de fram med en mikrofon och vi fick säga våra namn, vart vi kommer ifrån och som förde oss till deras kyrka just denna dag. Jag fick det lätt för mig för Nadine fick mikrofonen först så hon förklarade att hon är en au pair och att vi ville uppleva hur en amerikansk kyrka ser ut, så jag behövde bara säga mitt namn, att jag kommer från Sverige att jag också är en au pair och att jag kommer vara här tills januari nästa år och att jag precis som Nadine ville se hur en amerikansk kyra o gudtjänst går till. Detta sa vi inför cirka 25-30person...

En sak till som var lite roligt. Känns fel att säga roligt för dessa personera gick verkligen inför det och menade det verkligen, vill inte klanka ner på dem eller så. Men för mig som aldrig upplevt det innan känndes det på något sätt roligt då man bara set det i filmer.
Nu till saken, ex när prästen sa saker sa/skrev vissa rakt ut "Jaa!" "Oh yes"

här kommer ett ex.
P = präst
B = besökare

P: Jesus is allways with you
B: Yes he is! Halleljua!
P: Jesus will always be there for and with you
B: Mmm! Yes, oh yes!

Och de sa dessa sakerna högt och tydligt så att alla kunde höra det men prästen verkade inte alls bry sig att de nästan översöstade honom med sina kommentarer :)

Postat av: Syster Erica

Vilket snyggt kort på dig när du håller tummen upp =) du klär i brunt hår, så det ska du va nböjd med kram. ps snygga skor oxå!

2011-03-28 @ 17:23:57
Postat av: Anonym

Vilket snyggt kort på dig när du håller tummen upp =) du klär i brunt hår, så det ska du va nböjd med kram. ps snygga skor oxå!

2011-03-28 @ 17:24:36



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0