Fritt fram

publicerat: 2011-03-23 @ 02:18:27
Ny vecka, nya tag..haha! :)

Vet inte hur många gånger jag sagt att nu jädrar, nu ska jag verkligen gå inför en diet. Känns nästan som att misslyckas bara för att så gärna vill lyckas.

Nu har jag istället sagt till mig själv att jag får äta vad jag vill och hur mycket jag vill, men innan jag gör det bör jag tänka efter om det verkligen är det jag vill och hur kommer jag må efteråt.. Kan nog kännas jättegott för stunden om jag trycker i mig en hel påse chips men hur kommer jag må efteråt??
Så numera är allt tillåtet men jag tänker efter och med det innbär det att jag äter mindre potioner :)

Än så länge har det gått bra och jag var även på gymmet idag, körde mest cardio men tränade lite mage och rygg.


Dagens lunch :)
Stekt lax med citronpeppar(svensk sådan), stekt sprris och majonäs, riktigt gott! Till det hade jag ett stort glas med citronvatten.


Nu ska jag se på lite film, myspys!


Xoxo
Rebecka
Postat av: Mamma

Vad god lunchen ser ut. En forskare som heter Carey K Morewedge gjorde försök där en grupp fick tänka sig att de åt godis. Inte lite utan riktigt tänka sig in i hur de åt mycket och hur det känns efteråt. När hon sedan satte fram M&M-godis åt de nästan ingenting jämfört med gruppen som inte ätit godis i tanken. Tror faktiskt att det kan funka. Annars kan man ju om man blir sugen på kvällen äta apelsiner eller vattenmelon. Få kalorier, väldigt mättande och dessutom gott. På Expressen under rubriken Hälsa finns bra artiklar just nu. Lycka till.

2011-03-23 @ 09:50:23



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0