Skydda dina bilder

publicerat: 2011-01-05 @ 11:24:24

Tänkte tipsa lite om hur viktigt det är att skydda sina bilder och hur du ska göra detta.

Även om du inte lägger ut bilder på dig själv eller någon annan på din blogg så kan de trots det bli snodda, kopierade utan att du vet om det.

Nu, kanske du tänker att det gör inget för jag lägger ju ut bilder på ex. barn eller mig själv så att någon pedofil eller annan person tar dem och använder de till helt fel saker kommer inte att hända. Men även du som tänker så ska tänka om!

Även om du lägger ut en landskapbild kan den bli stulen!
Ja, det kanske inte är något jätteproblem men det kan det vara .. Jag hörde exempelvis om en person som fick sin bild stulen och denna bilder dyker senare upp i en fototväling och vinner, men personen som tagit bilden är inte den som vinner utan personen som stulit bilden..!

Nu till själva knepet för att unvika detta :)

Vattenstämpla de bilder som du vill skydda.

En vattenstämpel kan man göra på olika sätt bland annat i Photoshop och Gimp(gratis) 


Här är ett exemple på en vattenstämpel som jag har gjort.
Vad du väljer att skriva och hur du utfaormar det är bara din fantasi som sätter gränser för.. :)

Bilden ovan är både tagen och redigerad utav mig!

Postat av: prinsessanadia

Vilken tur att jag bara tar bilder med min mobil som är skitkass, då. Finns ingen som vill ha dom bilderna. Och man kommer absolut inte kunna använda dem till en fototävling :P

2011-01-05 @ 14:22:41
URL: http://www.prinsessanadia.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0