Flygresan

publicerat: 2011-01-13 @ 02:53:12

Medan ni sover sa gott sa sitter jag har och knapprar lite pa tagenterna haha.. :)

Dagen har gatt ganska fort och jag ar lite stolt over mig sjalv.. Jag kopte ett simkort till min mobil fran CC men nar jag satt i det stod det att det var inaktivt, sa pratade jag med en av personalen har och de sa att jag kunde fa lana deras telefon och ringa till costumer service, so I did! Blev lite nervos forst men det gick riktigt bra forutom att det var lite svart att hora vad hon sa pga. ljudet men det loste sig med kortet och nu funkar det bra :)
Fick ni mitt sms mamma och pappa?

Tankte att jags kriver lite om flygresan nu sa kommer det bara lite kort senare..

I mandags sov jag knappt 3timmar kom hela tiden pa saker jag glomt eller smo jag bara maste fixa innan jag aker, sa 04:30 akte vi hemifran och kom fram till landvetter i god tid och vi hann ta den obligatoriska fikan som alltid blir av nar vi flyger.. Sen nar en annan tjej kommit som ocksa skulle aka checkade vi in och min vaska vagde 22.8kg :) Bra jobbat av mig dar haha!

Efter att ha karmat mamma o pappa hejda gick jag och Sara(tjejen jag checkade in med) igenom passkontrollen och jag fastnade, fick ta av mig skarpet och halsbandet. Sedan tog de mitt handbage och ville kolla igenom det och jag fick forst ta upp en psae med smycken som jag hade i vasken och sa korde de igenom den och vaskan igen, sedan fragde de om jag hade en vas i vasken, det hade jag ju(langst ner) sjalklart ville de kora igenom den helt sjalv, sa det var bara att packa upp allt i vaskan och ge dem paketet, var inte sa roligt att forsoka fa ner  all i lika bra ordning.. Sara och jag gick en kort svang i taxfreen sedan var det dags att borda planet smo skulle ta oss till Frankfurt, jag hamnade bredvid 2andra tjejor som ocksa ar au pairer, vi somnade alla ihopa :)

Sjalvklart blev planet lite forsenat fran Gbg men nar vi kom till Frankfurt hade vi anda 45min(ist. 6min) pa oss att ga till gaten, shit vad latt det var att hitta och bra skyltat. Val framme vid gaten kunde vi nastan borda direkt, tror det var det langsta planet jag varit ombord pa haha! Trodde forst jag var lycklig lottat, for det kom aldrig nagon och satte sig bredvid mig men i sista stund kom det en tysk tjej som jag ocksa delar rum med nu. Resan fran Frankfurt till JFK gick bra men den var ganska seg in imellan, men kan bara saga en sak, lufthansa vet vad bra service innebar :) Riktigt trevlig personal och de passade verklige upp pa en!

Val framme pa JFK vantade den nervosa passkontrollen. Efter lite koande var det antligen min tur och ja, som tur var slappte de in mig till detta land.. Och direkt efter att jag kommit igenom kontrollen sag jag min vaska komma ner pa bandet, nr2 av alla, jag blev glad kan jag saga! :)

Nar alla av oss fatt vara vaskor gick vi ut och darvantade 2 skona farbroder, de som skulle kora oss till skolan. men forst behovde vi vanta pa ett par finskor som fastnat i passkontrollen.. Tillslut kom de och vi kunde aka, till en borjan gick resan bra men sedan blev den riktigt jobbig. Att den blev jobbig var for att det dels var rusningstrafik, han som korde hade lite for tung hogerfot vid rodljusen.. Sedn var jag riktigt trott, hungrig och lite smairreterad pga trottheten och jag ville bara komma fram och byta klader. Som tur var somnade jag den sista biten. framme pa skolan fick vi satta in vart bagae i ett rum, och ta med oss det vi skulle ha pa rummet, klader och sa, vi far inte ha den stora vaskan uppe pa rummen pga sakerheten.

Har pa skolan har vi lektioner om barnsakerhet, hur vi som au pairer ska tanka reagera i speciella situationer, vi har ocksa lite grupparbeten. Lektionerna ar ganska langa sa koncentrationen ar inte pa topp hela tiden men ar kul att traffa andra au pairer och lara kanna dem :)

Nu ska jag snart ta och sova lite, imorn har vi bara lektioner halva dagen pa eftermiddagen ska vi pa en guiedad tur i NYC :) Sa maste hinna ladda kameran lite innan det..

Xoxo
-Rebecka

Postat av: Emma

Tror tyvärr att jag och mamma är liiite kräsna... men stort tack för tipset i alla fall!! ♥ ♥

2011-01-13 @ 12:59:11
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Mamma Heed

Oj, är det här man ska kommentera texten, jag har gått in högst upp där det står kontakta mig. Undrar om du fått dom meddelanden. Har tyvärr inte fått något sms men det löser sig nog. Hoppas guidningen blir kul, men det klart den blir(dumt) och att du får fina kort. Du kan ju alltid åka tillbaka och ta nya till skillnad från dom som ska vidare, en fördel. Gulligt av familjen att möta dig imorgon vid bussen. Mamman har ju tagit ledigt från jobbet då. Vill inte tjata men akta vasen, nu är du ju nästa framme och ska lämna över den. Ha det bra, kram

2011-01-13 @ 16:59:08



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0