Strul och USD

publicerat: 2011-01-08 @ 08:43:19

Nästan oftare och oftare tycker jag att vad man än gör så är det alltid något som ska strula och/eller bli fel.. Självklart kan man inte göra något åt den mänskliga faktorn men tycker att den uppenbarar sig lite väl ofta.

Men som igår, jag skulle hämta ut dollar på banken som jag beställt. Jag ringde i förra veckan och beställde för 1300 svenska kronor, de hade inte hemma men hon jag pratade med erbjöds sig ringa upp ett annat kontor och se om de hade hemma eller kunde beställa hem åt mig. Det blev det sist nämnda, de skulle beställa hem åt mig för 1300 kr det sa både hon och jag så allt var frid och fröjd tills jag kom till banken igår..

När det väl blev min tur ochjag sa mitt ärende tog hon fram lite USD och sa att det blev 50USd, jag tyckte det lät lite väl lite men hade ingen totalkoll på vad kursen stod i just då.. Men när hon sen säger att "ja, då drar jag 300kr från ditt konto" reagerade jag! Hon visste inget mer och de enda USD dollarna somde hade hemma var de 50 som jag precis fått! Blir så arg!

Nu löste det sig ganska smidigt ändå, fick åka till ytterligare ett kontor där de hade 135 USD hemma.
Självklart var det inte kvinnan i kassans fel men tyvärr tog jag ut min ilska på henne, varför måste det alltid bli fel hela tiden..? Tycker som sagt att det händer oftare och oftare.

Något som i alla fall vägde upp det dåliga var att det jag beställde för mellantjejens födelsedag kom och det är såå fint! kommer bli toppen tror jag :)

Postat av: sabina

Hej! Har precis hittat hit till din blogg ooch jag ser fram emot att läsa om ditt år som au pair i New York! :)

Jag hoppas du kommer fortsätta att lägga in bilder och videos :)

Hoppas du får ett toppen år i USA.

Kram Sabina

2011-01-08 @ 17:22:41
Postat av: Emma

Jaha, var finns det att köpa då? :) Jag tänker börja köpa mina hudvårdsprodukter hos min hudterapeut i framtiden, då vet man att man får bra grejer :)

2011-01-08 @ 23:00:29
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, tack för tipset!!

Ja, det var inte lätt, haha :-) Särskilt inte med en liten vovve som blir väldigt åksjuk och mår dåligt hela resan. Tar ca 8 timmar :/

2011-01-08 @ 23:12:07
URL: http://emmabroman.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0