Om mig

publicerat: 2011-01-06 @ 18:40:01

Lika bara att ta tjuren vid hornen och börja med första punkten direkt..

Dagens punkt är Om mig
Så vem är nu jag då..

Jag är en blond tjej på 21år och 167cm lång  som heter Rebecka och kommer från västkusten, en lite mindre stad som heter Uddevalla, eller ja, jag är uppvuxen i en liten ort utanför Uddevalla men har nu det senaste bott ett par år i Uddevalla.

Så länge som jag kan komma ihåg har jag alltid varit intresserad utav vad som händer i samhället och lite runt omkring i världen(är än idag), jag har alltid varit en teoretiker, vet inte ens hur man virkar eller stickar och jag tror inte att jag ska försöka ge mig på det heller, som ni kanske förstår var inte slöjd mitt favoritämne i skolan.. 

På gymnasitet gick jag den samhällsvetenskapliga linjen med inrikting på juridik, är verkligen den bästa linje man kan gå, men det är verkligen tack vare lärarna.. :)  Efter att jag tagit studenten 2008 började jag på Förvaltningshögskolan vid Göteborgs univeristet, där läste jag ett program som heter Kandidatprogramet i offentlig förvaltning, men jag valde att ta en paus från studierna efter ca 1,5år på programmet och nu om bara 4 dagar ska jag åka till USA, New York för att jobba som au pair i ett år.

Som ni märker har mitt samhällsintresse påverkat endel val i mitt liv, ytterliggare en sak som det ligger bakom är mitt poitiska engagemang. Sedan lite mer än 1år är jag medlem i ett politkst parti, Folkpartiet är också medlem i deras ungdomsförbund LUF där jag var ordförande för vår lokala klubb i lite mer än 6månader. Hade jag inte tyckt det varit så pass roligt med politik och allt som händer vårt samhälle hade jag aldrig valt att engagera mig.. 

Hoppas att ni är nöjda och att ni nu vet lite mer om mig :)   

Postat av: celina

sv. jaha , vad konstigt . jag tycker personligen att mac är jobbigare i systemet men det är ju smaksak :)

2011-01-06 @ 19:16:39
URL: http://celiinawestberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0