For adults..

publicerat: 2011-01-26 @ 08:13:00
Jag och tjejerna bakde lite idag(las igar), dessutom en svensk sak; chokladbollar :)

Sag att de har Leilias forsta kokbok har och dar fanns receptet men hade tankt att vi skulle gjort det innan jag sag att det hade boken for det ar sa enkelt och man behover ingen ugn.

Men i receptet stod det att man ska ha kaffe eller konjak och min vardpappa sa att det ar ju klart att man behover ha konjak i men inte sa mycket sa han hallde upp mindre an vad det stod i receptet och spadde ut det med vatten.
Sjalva bakningen gick bra men de tyckte att det sag lite konstigt ut nar allt var blandat, var ju lite kladdigt.. Men de gillade att rulla det till sma bollar eller ja den yngsta at mest bara av strosslet, var ganska svart att fa henne att sluta!

Sen var det ju dags att smaka pa de svenska chokladbollarna, men kan saga att de kom ut ur munnen lika fort som det kom in.. haha! Na de gillade dem inte! Men tror det var for att man kanns att det ar smak av nagot starkare men man kan inte satta fingret pa vad. Och maste saga attde var verklige ok, men de vi gor hemma ar battre for vart kako maste vara starkare fran borjan for de vi gjorde fick inte den riktigt chokladsmaken, synd! var lite darfor jag ville baka detta for att kanna mig lite som hemma :)  Men men..


Har kommer en bild pa hur de blev i alla fall


Far halla med min vardmamma de var goda men for adults :)

Postat av: Mamma

Vad synd att dom inte gillade dem. Men vi brukar inte ta i kaffe och definitivt inte konjak. Pröva du kakorna med hallonsylt på, enkla att göra och garanterat barnvänliga.

2011-01-26 @ 13:03:43



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0