"Centrum"

publicerat: 2011-01-27 @ 00:49:54
Jag slutade 2 timmar tidigare idag, kanndes riktigt skont! :) Sa istallet for 9.5 timmars arbetsdag blev det 7.5, jag klagara ju inte direkt..

Sa i och med att jag slutade tidigare akte jag och kolla upp ett gym som jag kommer att borja pa, jag bestammde mig for det nar jag varit dar. Det ar grymt stort, de har ca 4 tennisplaner och nagra squas(ratt stavning?) och ett vanligt gym med fria vikter och maskiner dessutom har de gruppaktiviteter. Jag ska bara bli medlem sa att jag kan vara i gymmet och delta pa gruppaktiviteterna, for mig som ar ungdom kostar det  forst $100 som ar en enganssumma sedan kostar det $52 i manaden, blir ungefar samma som hemma och det basta ar att det tar ca 7min att kora dit med bil.
Tankte ocksa att nar all sno ar borta skulle man kunna ga dit men far se beror lite pa hur fort alla bilar kort, ar ganska smala vagar har.. Better safe then sorry!

Men nu till det roliga innan jag akte till gymmet akte jag vagen om centrum och tog lite kort. Var ganska svart fick hela tiden med lite trad men sahar ser det ut i alla fall.. Ska ta nya kort en dag da det inte ar lika gratt och trist.


Ja vad sager ni, kan man kalla det centrum?


Personerna som ni ser vid tradet ar "statyer" som forestaller de 3 vise mannen(tror jag)
Jag star i backen upp till kyrkan..  Som ni ser har vi endel sno kvar :(


Butikerna som finns i centrum; posten och banken. Banken ar byggnaden hogst upp. Sorry glomde vi har en pizzeria ocksa.




Sa om man ar lite lat och inte orkar att ga in till banke for att satta in lite pengar da valjer man den hogra sidan och vill man ta ut pengar valjer man den venstra och kor fram till automaten och tar ut lite cash :)
Smidigt om det regnar men kanns som att det aldrig kommer intrffa i Sverige.




Bild pa en gamal skylt.. Lite svart att se vad det star, men det ska sta North Salem Center :)




Har ar kyrkan som ligger mittemot banken kan man saga..



Passade ocksa pa att aka vagen om biblioteket, sa har gar jag och den yngsta pa sagolasning :) Var dar idag och i mellan varje bok sjunger vi en sang idag var det bl.a. Imsevismespindel och tre sma apor eller vad den heter..



Town hall, synd att den ena flaggan fastnat eller vad det ar men ska ta nya kort nar all sno ar borta, gillar inte den langre!



I town hall finns det som star pa skyltden ovan



Vi har ju var egna polis i alla fall till skillnad emot hemma :)


Nu ska jag fixa lite med ett par kort sa dset kommer till inlagg med kort om ett par timmar :)

Sweet dreams

Postat av: Mamma

Gillar alltid att läsa bloggen men det är ändå roligare när det är bilder. En del påminner verkligen om amerikanska filmer man sett. Imponerad av antalet polisbilar, ser iallafall 6 stycken. Undrar om det finns så många i Ua ens, North Salem är ändå en väldigt liten ort. Du verkar ha anpassat dig väl iallafall, använder redan amerikanskt talesätt, better safe than sorry:). Kul att läsa. Gymmet verkar grymt. Be att få prova på en eller två veckor för en billigare peng för att vara säker. Kanon att det är så nära. Någon som vet var den stora stenen är förresten. Fast dit åker man kanske bara på sommaren. Ha det, kram

2011-01-27 @ 06:50:56



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0