22 Januari

publicerat: 2011-01-23 @ 03:59:35
Har precis kommit hem fran en kompis, vi hade det jattetrevligt :)
Forste visste vi inte vad vi skulle hitta pa for som ni vet finns det inget att gora i var stad(by) och jag var den enda av oss som hade bil men an sa lange for jag bara kora har i var by, i och med att jag inte kanner till alla stallen och sa..

Men efter lite te-drickande och pratande bestammde vi oss for att laga mat, det blev pasta med sas, och inte vilken sas som helst utan en tysk sadan. Min kompis hade fatt ett par av den skickade till sig fran sin mamma :) Ar ingen speciell sas utan en tomatsas(pulver) sa vi stekte fars, lok och hade i krossade tomater och sjalvklart pulvret, belv jattegott!

Sedan sag vi Avatar, jag har aldrig sett den men tror det var 3:e gangen for Nadine, men hon sa att den verkligen ar bra sa att man kan se den manga ganger.. Jag har aldrig velat se den innan for jag fick for mig att den var barnslig, alldeles for mycket fiction for mig, men maste saga att den verkligen var bra. Men lite smaseg i slutet, hade kanske kunnat korta ner den 30min utan problem.. Men helt klart en sevard film och den maste vara grym i 3D.

Medan i forsokte komma pa vad vi skulle gora idag kom vi istallet pa vad vi ska gora under nasta vecka
Mandag: Mote hos var LCC(var kontaktperson fran CC)
Tisdag: Strabucks med au pairer fran vart omrade
Torsdag: Bio i Danbury och kanske ett besok pa en glassbutik(Ben&Jerry's) :) Mums!
Lordag/sondag: NYC! Empire state building, central park, Skyline of NYC och saklart shopping och god mat! Kan det bli battre? Ska sjalvklart ta med kameran :)

Vi ska ocksa klamma in ett besok pa Michels en av de storsta scrapbookingbutikerna som jag sett!
Ar populart bland au pairer att gora scrapbookingbocker antingen till sig sjalva for att ha som minne eller for att ge till sina vardforaldrar. Jag ska i alla fall gora en till mig sjalv :)

Nu ska jag kolla upp oppettider for ESB(Empire state building) och lite andra saker infor NYC, kan knappt vanta :)

Btw. Idag har jag varit 1vecka i min vardfamilj..
Postat av: Mamma

Mysigt ni verkade ha det, alltid kul att få prova ny mat. Verkar bli fullt upp till veckan plus att mellantösen fyller också väl? Du får gärna ta bilder på posten, banken mm och kanske miljön runt huset. Är det samma träd och buskar som hemma? Ha det, kram

2011-01-23 @ 08:07:30
Postat av: Johanna

Hej =) Å vad söta ekorrarna var, påminde om Ice age, haha. Vad kul att du och Nadine hittade varandra så fort, antar att det blir Lite roligare.. Kul att det går bra för dig!

Ha en super bra vecka så hörs vi!

Va rädd om dig :)

2011-01-23 @ 13:11:51



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0