Sverige vs. USA

publicerat: 2011-02-01 @ 07:54:00
Tankte jag ska gora sma inlagg om de skillnader som jag marker har i USA jamfort med i Sverige, det kan vara sma saker till riktigt stora och allt ar hur jag uppfattar och upplever saker, sa det ar bara min asikter och ingen annans!


Zip pasar eller fryspasar?

Hemma nar vi far nagot over ex. en tomat, kakor eller vad det nu kan vara for nagot brukar vi ofta lagga det i fryspasar for att sedan spara det till nasta tillfalle.. Har i USA har jag inte sett en enda fryspase istallet har vi zip pasar, hoppas ni vet jag menar annars se bilden nedan.
Sa har anvnader vi zip pasar till iprincip allt! Vi lagger kakor i dem, packar barnen lunch i, vissa anvnder dem aven till att blanda sallad. De skar upp allt det ska ha i och ner med allt i pasen och sedan skakar de runt den lite och vips sa ar salladen blandad :) Och salladen som blir over ja, den latar man ju ligga kvar i pasen och lagger i den i kylen.. Detta ar kanske inget man gor om man ska vanner pa middag men anda.. Tror aldrig det skulle handa i Sverige, eller?

I och med att man anvander dessa pasar till allt finns det sjalvklart zippasar i alla moljliga storlekar.




Bilderna har hamtade fran Google.se

Postat av: Mamma

Det finns ju zip-påsar men vi använder dom inte så mycket som du säger. Dom är väl dyrare. När man bakar lägger man det ju i fryspåsar men mat som blir över eller matlådor till t.ex. arbete lägger vi ju oftast i hårdplastlådor. Lite konstigt att dom inte får mat i skolan utan har matsäck fortfarande. Jämför barnen vad andra har med och tjatar om att den har sån mat och det vill jag också ha eller skickar alla föräldrar med samma typ av mat.

2011-02-01 @ 09:29:26



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0