Pow-wow

publicerat: 2011-08-01 @ 02:45:43
Denna helgen kommer jag inte glömma på ett bra tag, vill jag lova!
Det var denna helgen som jag var uppe i nästan 1½dygn, åkte limousine för första gången, åkte gul taxibil hela 4 gånger, det var denna helgen som jag festade tills solen gick upp, var på en pow-wow, det var denna helgen som åkte i en gul amerikansk skolbuss det var denna helgen som jag tog mina första 3 credits här i USA på C.W. Post - Long Island University. 

 I fredags så jobbade jag till kl. 1pm och när jag slutat tog jag tåget in till NYC där jag mötte upp en svensk tjej som ockå skulle till samma skola. Vi gick tillsammans ner till pennstation och tåg tåget till Hicksville och där hoppde vi på en gul skolbuss, precis som i alla amerikanska filmer och så bar det iväg mot campuset..

Efter att vi checkat in var vi tvugna att gå till våra klassrum för vår första lektion började 6pm och slutade inte förens 9pm. När lektionen var klar gick vi till våra rum och bytte om och fixade oss lite för 30min senare bar det iväg mot NYC för lite party! :) Dock hade jag ju inga partykläder med mig men det var samma för min rumskompis så var inte själv.. Väl inne i NYC gick vi till en pub eller ja, vi tog en limmo lite spontat sådär.. Men jag o min rumskompis gillade inte stället riktigt så vi tog en taxi upp till Columbus circle.
Var andra gången jag åkte taxi den kvällen men första som jag tog nästan mitt i gatan med handen uppsträckt och tror ni inte en taxi svängde in till oss cirka 5sek senare, jag var grym!

Stället vi var på ligger mitt vid Columbus circle och man hade en ganska fin utsikt över just Columbus circle, konstigt nog haha :) Efter att lougnen stängde gick vi till ett annat ställe, mer bar liknande för att sedan ta tåget hem till skolan vid 5tiden på morgonen så var inte tillbaka på skolan förens 6am, första lektionen började kl. 9am.. så isätllet för att sova tog vi en dusch och cillade lite men det blev ändå en powernap på en timme innan frukosten o lektionen började.

Förmiddagen på lördagen hängde ögonen lite men inte så mycket som jag trodde de skulle göra.
Vi började på ett grupparbete på vår lektion. Min grupp skrev om Tingligts en indianstam, det var den stammen som hade totenpålen som sin symbol och de bodde i närheten av Alsaksa, så nu vet ni det.
efter lunchen på lördagen bar det iväg på en skolutflykt. Vi åkte till Queens och en Pow-wow, vilket är en festival för indianer men det är öppet även för allmänheten. På en pow-wow är det danstvälingar och självklart inom idianska danser, de hade massa olika danser. Förutom tvälingarna fanns det även marknadsstånd som sålde olika indiansaker.

På eftermiddagslektionen såg vi på en film Skinwalker, den var bra. 
när filmen var slut vid 8tiden var också lektionen slut, så då åkte jag in till NYC igen med ett par andra tjejer in till times square. Vi gjorde inget speciellt direkt utan bara gick runt o kollade lite. En sak är klar Jag älskar NYC men vad fasen göra alla turister där på en och samma gång..?! Man kan knappt röra sig när man är vid Times square, uppskatter verkligen mer NYC på vintern, våren när man mer utrymme på gatorna.
Blev inte så sent igår så utan var tillbaka på campuset runt 1pm och det blev det 7timmars skön sömn.  

Efter frukosten idag var det dags att redovisa vårt grupparbete sedan satt vi och lyssnade på alla de andra grupperna.. Sedan var det dags att åka hem.

Helgen gick riktigt fort, men det är ju så när man har roligt! :)

Tog inte en enda bild på campuset eller så, men ska ju tillbaka dit om två veckor så får ordna det då..

Här kommer ett par bilder från Pow-wow:en








Postat av: Mamma

Låter som en toppenhelg. Kul att du var nöjd med kursen men även att det var roliga kompisar med. Klart man får passa på att partaja när man är i NYC, sova kan man göra sedan. Festivalen verkade kul.

Kram

2011-08-01 @ 09:15:32
Postat av: Mamma

Låter som en toppenhelg. Kul att du var nöjd med kursen men även att det var roliga kompisar med. Klart man får passa på att partaja när man är i NYC, sova kan man göra sedan. Festivalen verkade kul.

Kram

2011-08-01 @ 09:16:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0