Sverige vs USA nr 8

publicerat: 2011-04-28 @ 14:21:40

Militär, student och pensionär?

Ofta när man åker med tåg eller buss så har dem olika priser beroende på om du är studerande, pensionär, barn etc.(prisdiskriminering). Detta finns även lite här i USA, men med en liten skillnad..

När jag ex. skulle boka tågbiljetter till Washingtong DC kunde ja välja mellan om jag var student, vuxen, över en viss ålder(kommer inte ihåg vilken) eller om jag var militär. Så här i USA ingår även
Tror även det var när jag kollade på flygbiljetter till Miami som jag såg att man kunde fylla i om man var militär men är inte helt säker men har sett det på fler ställen i alla fall..

Men är väl kanske inte så konstigt att det är ett land som just USA som har detta, kan inte på rak arm komma på något annat land som har en sådan stor armé och i allmänhet är stolta över den. För ett par veckor sedan när jag och Nadine var på mallet så vi en gammal man, säkert 80år, han hade en keps på sig där det stod US army veterans, bara det säger endel tycker jag.



Xoxo
Rebecka




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0