Financial district

publicerat: 2011-04-04 @ 04:02:48

Blev en lyckad dag i NYC med Nadine idag :)

vi började med en riktigt långpromenad från Grand Central till Chrispoher Street där den nya svenka godisbutiken ligger, där shoppade jag loss lite.. Men kalaset gick bara på 39 dollar trodde det skulle gå på mer men allt är inte till mig har precis nu suttit och delat upp det och det blev lite kvar till mig :)

Mamma! De hade lite utav vårt svenska naturgodis, total lycka! :)

Nadine provade också att köpa lite utav det svenska godiset och självklart fick det toppenbetyg.

Efter vår långa promenad tog vi tunnelbanan till South Ferry och gick lite ut med vattnet, skulle ha gått till South street seaport men vi gick till Wall Street istället :) Var inget speciellt men känns kul att varit där o sett skylten o allt... Man vill bara ha sett det även om dte inte är något speciellt.

Från Wall Street åkte vi sedan till Central park och bara njöt utav att sitta still lite, det var så skönt!


En glad Rebecka utanför butiken Sockerbit



Butiken






New York stock exchange, lite synd att de inte hade den jättestora flaggan över pelarna som de brukar men får väl åka dit fler gånger :)


Jag på Wall street :)



Federal hall med Geroge Washington utanför, det var i denna byggnad med utsikt över Wall street som han svor ämbetseden år 1789 då han blev USA:s första president.


Nu ska jag sova och kan lova att jag kommer somna fort ikväll och godiset finns ännu kvar har inte ätit så mycket och känner inte för det heller för se imorgon kanske..


Xoxo
Rebecka

Postat av: Mamma

Förstår att det blev en lyckad dag, fint väder och svenskt godis, kan ju inte bli bättre.

Är det svenskar som har affären?

Kul att ni gick till Wall Street också, men att flaggorna inte var uppe berodde väl på att börsen är stängd på söndagar?

Ni är duktiga på att hitta iallafall, det är ju en enorm stad.

Ha det,

2011-04-04 @ 10:32:14



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0