Plugg

publicerat: 2010-09-12 @ 16:00:06
Idag har jag nästan bara suttit och pluggat och försökt att komma på ett inledningsanförande. Ja, det är inte till någon tenta eller så jag pluggar utan det är inför en debatt som jag ska delta i på tisdag.
På debatten ska vi prata om:

Skola - Friskola
Ungdomsarbetslöshet
Eget förtegande
Integration
Sjuksrivning
Miljö
Skatter
Vet inte riktigt hur vi ska hinna med alla ämnen på bara 2 timmar, känns som att vi kanske kommer prata lite om allt men gå in mer på viss utav dem.. Vi får se!

Skola, ungdomsarbetslöshet och integration känner jag mig redan ganska bra inläst på så tar de lite imorgon. idag har jag läst in mig mer på de förändringar som gjorts inom sjukskrivningar. Lået kanske konstigt att behöva plugga på sin egna politik men man kan ju inte vara expert på allt! Exempelvis miljö är verkligen inte mitt huvudämne så ska läs in mig endel på det senare men skolan är ett ämne som jag gillar så där tror jag det kommer gå bra ändå.

Måste erkänna att jag är lite nervös, har bara varit med i en debatt innan och det var ett bra tag sedan nu, men det ska nog gå bra hoppas jag. Får ta och gå tillbaka till läsandet nu.




Postat av: Micaela

svar: man kan prata med obegränsat antal samtidigt hos STS och när du matchat med en familj så tas du ju bort så ingen annan familj kan kontakta dig efter de om man inte hamnar rematch dvs =)

2010-09-12 @ 20:01:53
URL: http://mmicaela.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0