The family

publicerat: 2010-10-04 @ 15:03:53
Ja nu kommer den efterlängtade informationen om den familj som jag ska till i januari.
Kanske ska påpeka att vi ännu inte offeciellt blivit matchade med varandra men vågar gå ut och säga att det är klart, då värdmamma igår sa att de "is onboard" och så fort jag ger grönt ljus kommer de ringa till EF och då blir det officellt, men först ska jag prata med deras nuvaranade au pair. Men jag känner att det ska mycket till för att jag ska tacka nej.

Men nu till familjen! :)

Familjen består av en mamman N, pappan K, barnen I(7år), E(4år) och A(2½år) samt hunden M som är en labrador. Föräldrarna jobbar som advokat respektive egen företgare(revisor). Barnen är tre urgulliga tjejer som är aktiva inom både balett, fotboll, tennis och lite annat. Än så länge vet jag inte om jag får lov att nämna barnen eller föräldrarna vid dess riktiga namn därför anänder jag lite kodord, detta gör också att jag än så länge inte vågra lägga ut kort på dem.

De är en väldigt kärleksfull familj som bor ca 1,5h norr om New York City, närmare bestämmt i North Salem. På veckorna är det myckt aktiviteter för barnen så helgerna verkar vara ganska lugna om det inte är några matcher eller liknande. North Salem är en liten stad med ca 7000 invånare, trots att det "bara" ligger 1,5h timme utanför NYC får jag känslan av att det ändå är lite "lantligt" och mysigt.

Har googlat endel på orten och den bild som hela tiden dyker upp är den nedan, denna sten är nämligen ortens ansikte utåt kan man säga.

Postat av: cassandra

Åh det låter ju som en jätte mysig familj!! :)

2010-10-05 @ 05:18:15
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Christine

Åhh gud va roligt :D Grattis!! Låter ju toppen! :D

Varför hamnar alla på den där sidan och jag på västkusten :(

2010-10-06 @ 13:35:29
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0