Barnpassning

publicerat: 2010-05-12 @ 09:11:20

Ska snart sätta igång och städa lite i min lägenhet, sen i eftremiddag ska jag till Göteborg för att passa barn.

För att få åka som au pair måste man ha minst 200timmar barnerfarenhet. Jag som gick samhäll på gymnasiet och inte jobbat med barn tidigare mer än lite praktik på dagis och liknande har inte så mycket erfarenhet, därför måste jag få så mycket erfarenhet som jag kan nu innan.
All barnerfarenhet räknas så om man har en kusin som man passat mycket eller liknande räknas det, men jag känner kanppt någon som har yngre barn. Detta gjorde att jag hade lite "panik" om hur jag skulle få ihop mina timmar, men genom en hemsida grannar.se hittade jag en familj vars barn jag nu passar 1gång/veckan.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0