What a djungel!

publicerat: 2010-12-21 @ 09:28:39
Jag har nog ett utav världens största problem just nu, i alla fall ett av världens största i-landsproblem..

Skulle vilja köpa ett nytt objektiv till min kamera, ett macro objektiv. Det speciella med detta objektiv är att det är perfekt om man vill ta närbilder och motiven är riktigt små, exemplevis insekter eller så.

Har börjat med att gå igenom vad för några olika det finns och vilke som skulle vara intressanta för mig, men en sak är helt klar: What a djungel it's! Vet inte hur jag ska klara av att välja det jag vill ha..

Här är lite utav det jag utgår ifrån

Bränvidden ska vara ca 100mm - detso länre bränvidd man har desto längre ifrån det man fotar kan man stå.
Bra bildkavlité
Bra bokeh - Ordet kommer från japan och betyder suddigt. Ibland på bilder kan man se att det är lite suddigt i bakgrunden av motivet ex en blomma, det suddiga är bokeh. Ibland kan man se små ringar i bakgrunden det är också bokeh men en anna sort utav det.


Tamron 90mm macro objektiv




Canon EF 100mm USM macro objektiv



Canons EF 100mm f/2,8L IS USM


Detta är de objektiv som jag kollat in, alla har självklart sina för - och nackdelar och priset varierar lite beroende på vilket man kollar på.

Någon som vet lite om de här olika?
Vilket skulle du välja?

Postat av: Viktoria | Marks största blogg♥

jag köpte den på glitter :)

2010-12-21 @ 10:56:54
URL: http://Viktorias.nu
Postat av: Anonym

Fråga på någon fotoblogg. Det finns en tjej som heter nevnarien.se och hon fotar massor och visar bra objektiv och tips m.m. Hon har bloggsvar på sin profilbild och där kan du fråga henne vad hon tkr :)

2010-12-21 @ 16:01:37



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0