Gamalt recept

publicerat: 2010-12-07 @ 10:41:49
Igår var jag riktigt effektiv, hann både med att ringa lite samtal, fixa lite med presenterna till värdfamiljen och baka bröd och dessutom jobba 8,5 timmar..

Jag skulle egentligen ha bakat redan för ett par dagar sedan, hade hittat ett jättegott recept på tunnbröd i Leilas ena bok, känns som att det mesta jag bakar kommer från hennes böcker... Men när jag berättade det för mamma sa hon att vi skulle ha något liknande recept från min mormor, så efter lite letande hittade vi det och igår blev det äntligen av! :)

Gick väldigt fort och lätt att baka, ibland var det lite svårt att läsa receptet för det är handskrivet(skrivstil) men i vrigt gick det väldigt bra. Det bästa med detta recept är att degen inte behöver jäsa, bara att börja baka direkt. Något som är ännu bättre eller roligare snarare är att man inte gräddar det i ugnen utan i stekpannan eller som jag direkt på spisplattan :)



Inte ofta man gräddar bröd såhär



DEt blev fina mönster efter plattan hihi:)


Ska försöka vara lite effektiv idag också innan jobbet börjar kl. 14
Kram!

Postat av: Sandra

Jag har också tre barn, är inte så värst mycket att göra faktiskt. Eller det beror ju på familjen hur mycket de jobbar. Men måste säga att du ska vara glad att du inte bara har ett barn!! Har du fler så kan de underhålla varandra så slipper du leka 24/7 i ett år, haha.



Låter ju som en toppenfamilj annars :D

2010-12-07 @ 14:01:55
URL: http://g0lly.blogspot..com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0