VM i offshore racing

publicerat: 2010-08-06 @ 21:11:28
Idag har det varit en riktigt härlig dag.

Började med att jag tog en förtjänt sovmorgon sedan åkte jag in till Uddevalla för att kampanja under Sverigepremiären av Offshore racing. För er som inte vet det är jag politisk aktiv inom LUF(Liberala ungdomsförbundet) så det var dem jag med och kampanjade idag :) I och med att vi var på själva området när tvälingarna går av stapeln fick vi även se när de körde lite, trots att det "bara" vara träning såg det ut som att de körde riktigt fort, de brukar hålla en hastighet på ca 150knop = ca 270km, helt otorligt!

 
Kampanjtältet                                                        De fick lyfta i båtarna, här en av Förenade arabemiratens båtar

Off shoreracing är ungefär som formel 1 men på vatten skulle man kunna säga.
Båtarna väger 5ton(!) och det är precis att de två personer som kör båtarna får plats, en av förana sköter gasen och den andra styr, så det gäller att sammarbeta..
Postat av: Lollo

vsg :) Hoppas det hjälpte något iaf ^^

2010-08-06 @ 22:44:19
URL: http://sundaay.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0